Ab Wheel Roll Out

Core Strenght Training met het Ab Wheel is een effectieve methode om de rompspieren te trainen doordat alle buik- en rugspieren tegelijkertijd worden aangesproken.

Veel buikspieroefeningen zijn niet alleen belastend voor de wervelkolom en tussenwervelschijven maar behoren ook tot de categorie van geïsoleerde oefeningen. Tijdens geïsoleerde oefeningen maak je gebruik van één spiergroep en is er beweging van slechts één gewricht. Voorbeelden zijn de sit-up en crunch oefening.

De Ab Wheel Roll Out is een compound oefening waarbij meerdere spiergroepen tegelijkertijd actief zijn. Maar welke spiergroepen dan?

  • Buikspieren
  • Heupbuigspieren
  • Onderrugspieren
  • Bovenrugspieren
  • Schouders
  • Armen
  • Bovenbenen

Deze spiergroepen moeten leren samenwerken en dit resulteert in een enorme vooruitgang op het gebied van kracht, spierversteviging en core stabiliteit!

Praktijk:

Techniek en een correcte houding zijn belangrijk! De meest gemaakte fout is het hollen van de onderrug; let daarom op je bekken, kantel deze achterover tijdens de oefening waardoor je rug rechter wordt.

 

Wil je de Ab Wheel Roll Out ook een keer komen proberen?! Let me know!

Succes!

Getagd op:                                

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *